...
Przejdź do treści

TO BE koszmar form ściągniętych i początek poważnej gramatyki w klasie 4 SP

Osobiście uważam, że odmiana czasownika “to be” jest podstawą do zrozumienia późniejszych zagadnień gramatycznych. Poświęcam sporo czasu na zrozumienie i przećwiczenie tego zagadnienia przez uczniów. Oczywiście, bez odpowiedniego przygotowania z mojej strony, oraz podsunięcia odpowiednich pomocy, w odpowiednim czasie, nie byłoby późniejszych sukcesów.

Pierwszym etapem jest zrozumienie czym jest “to be” i jak się odmienia ten czasownik. W tym momencie nieodzowną pomocą jest tabelka, którą stworzyłam, a którą możesz pobrać tutaj. Dzieci uzupełniają ją samodzielnie, wycinają, zginają i kolorują. Dzięki temu całemu procesowi, tworzą w dużej części samodzielnie własną pomoc edukacyjną, która nabiera indywidualnego charakteru.

Następnie dobieram zadania, które mają na celu nauczyć korzystania z tabelki. Najczęściej podpieram się zadaniami z książki pana Mataska. Uczniowie rozwiązują również zadania, które osobiście skonstruowałam specjalnie dla uczniów klas 4 SP oraz uczniów z dysleksją.

Tabelka zaprojektowana została w taki sposób, by była odpowiednia dla uczniów z dysleksją. Zwróć uwagę na przejrzystość, kolory oraz czcionkę. To prosta, ale bardzo potrzebna rzecz, którą uczeń może wkleić do zeszytu aby jej nie zgubić. Będzie towarzyszyła uczniowi, aby mógł sprawdzać swoje błędy, korygować je i upewniać się czy dobrze rozwiązuje zadania.

Zobacz jak przygotować tabelę: jak ją składać i sklejać

Dajcie znać jak funkcjonuje tabelka u Waszych uczniów. Chętnie zobaczę również ukończone tabelki oraz to jak korzystają z nich uczniowie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.