...
Przejdź do treści

Animals – rymowanka do dobrej zabawy

Dobra rymowanka jest jak dobrze przygotowana lekcja – ucząca, zabawna i angażująca. Często jednak w poszukiwaniu czegoś odpowiedniego do moich lekcji nie mogę znaleźć rymowanek, które byłyby łatwe do powtórzenia, a co za tym idzie – zrozumiałe i, przede wszystkim, były nowe dla dzieci. Być może wynika to z rzeczywistości, która nas otacza. Nasze współczesne… Czytaj dalej »Animals – rymowanka do dobrej zabawy

Prosta gra na tablicy

To jedna z prostszych ale jednocześnie najbardziej efektywnych gier, które kiedykolwiek poznałam. Nie dość, że można w nią zagrać dosłownie wszędzie, to jest do wykorzystania z każdą grupą wiekową. Zasady gry są bardzo proste. Wystarczy narysować schody, około 6 stopni. Na górze rysujemy rybkę, a na dole kotka. Kot oczywiście chce pożreć rybę, ale musi… Czytaj dalej »Prosta gra na tablicy

Rozewie – rezerwat przyrody. W poszukiwaniu spokoju i relaksu

Szukałam ciekawej alternatywy dla pobliskiego parku i spaceru brzegiem Zatoki Puckiej. Znalazłam miejsce, które skradło moje serce… Przygoda zaczyna się tuż za latarnią morską. Niepozorna ścieżka, niby wydeptana “w krzaki” to tylko małe wejście do prawdziwego raju. Musisz mieć jedynie odwagę by zrobić pierwszy krok! Nie samą nauką i wkuwaniem słówek żyje człowiek. Dlatego czas… Czytaj dalej »Rozewie – rezerwat przyrody. W poszukiwaniu spokoju i relaksu

Książeczka do pobrania

Na początku kwarantanny zaprosiłam dzieci do wspólnego tworzenia książeczki. Długo zbierałam się na odwagę, by opublikować coś, co napisałam sama. Ale jak zwykle strach ma wielkie oczy! Was – uczniowie poprosiłam o narysowanie bądź uwiecznienie zwariowanych piżam. Pomimo, że dzieci mają bardzo dużo lekcji obowiązkowych, dały radę zaangażować się w ten mini projekcik. Bardzo dziękuję… Czytaj dalej »Książeczka do pobrania

Trzy formy czasownika? I my mamy się tego nauczyć???

Inspiracją tej lekcji był dla mnie ten nauczyciel. Jego rapująca lista czasowników nieregularnych jest fenomenalna. Puszczam ją uczniom, kiedy uczę ich korzystać z listy czasowników nieregularnych. Zmorą każdego nauczyciela jest wyegzekwowanie nauczenia się czasowników nieregularnych od uczniów. Moje doświadczenie jest następujące: kiedy zademonstrujemy rytm, który towarzyszy “liście” – uczniowie szybciej łapią, “o co nam come… Czytaj dalej »Trzy formy czasownika? I my mamy się tego nauczyć???

Lekcje on-line

Tak oto, w bardzo krótkim czasie, zmienił się nasz świat. Zostaliśmy zamknięci w swoich czterech ścianach na dwa tygodnie. Jednak mamy ogromne szczęście, mając wiele możliwości szybkiego komunikowania się z całym światem! Fakt siedzenia w domu, nie zwalnia Was, drodzy uczniowie, z nauki i rozwijania się. Wręcz przeciwnie! Dlatego przenosimy lekcje do świata wirtualnego !… Czytaj dalej »Lekcje on-line

Rainforest – mini projekt

Rysowanie, kolorowanie i w ogóle twórczość własna są istotnymi elementami w rozwoju dzieci w każdym wieku, dlatego od czasu do czasu moi uczniowie dostają nie lada wyzwanie, by stworzyć swoje własne dzieło sztuki. Podczas ostatnich zajęć z klasami trzecimi SP uczniowie stworzyli projekt lasu deszczowego. Na podstawie tekstu “Amazing Rainforests”, który wcześniej został omówiony, dzieciaki… Czytaj dalej »Rainforest – mini projekt

Ślizgi po podłodze w czasie nauki

Nic nie cieszy maluchów tak, jak zabawa i ruch. Dlatego warto wdrażać nawet najprostsze aktywności do codziennej nauki. Dzieci i ruch są nierozłączne, dlatego wprowadzam go jak najwięcej do lekcji. Moim najnowszym pomysłem są “ślizgi po podłodze”. Do “ślizgów” potrzebujemy jedynie dwóch kocyków oraz trochę miejsca na podłodze bez dywanu. Zasady zabawy: Dzieci ustawiają się… Czytaj dalej »Ślizgi po podłodze w czasie nauki

Who am I? – nauka słownictwa na lekcji

Proste sposoby i nie marnowanie czasu na przygotowania, laminowanie, drukowanie i wytwarzanie innych “pożeraczy czasu” to najprawdopodobniej marzenie każdego nauczyciela. Czas – to dla mnie jedna z najważniejszych wartości, na co dzień oraz gdy przygotowuję lekcję dla dzieci. Równie ważne jest “Easy peasy!” – łatwe w wytłumaczeniu, aby przejść jak najszybciej do sedna sprawy. Ale… Czytaj dalej »Who am I? – nauka słownictwa na lekcji

That’s true! – drużynowa zabawa z piłeczkami

Dzieciaki uwielbiają “fun”. Zresztą, ja również. Uwielbiam kiedy coś się dzieje, trzeba wykazać się energią, sprytem i wiedzą. Wprowadzenie nowej struktury nie musi oznaczać ślęczenia nad książkami. Ale po kolei: Najpierw uczniowie powtórzyli nazwy zwierząt i czynności. Następnie zostały przypomniane słowa związane z budową ciała zwierząt: wings, tongue, tail, strong legs, etc. Następnie budowałam zdania… Czytaj dalej »That’s true! – drużynowa zabawa z piłeczkami

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.