Gramatyka potrafi uprzykrzyć życie największym fanom języka, jednak bez niej nie ma poprawnych zdań i rozumienia struktur, które pojawiają się w języku. Zanim jednak przejdziemy do konkretnych zadań, lubię upewnić się, że dzieciaki rozumieją “o co w tym wszystkim chodzi”.
W klasach V-tych wprowadzone zostały nakazy i zakazy. Wiem, że najwięcej trudności sprawia uczniom zapamiętanie różnicy między “co muszą – bo im każę” i “za żadne skarby nie wolno!”. Dlatego zaproponowałam pracę grupową – stworzenie plakatu.
- Temat: I can save the Earth only
- Zadanie pytań co muszę i czego nie wolno robić by chronić ziemię
- Wypisanie pomysłów na tablicy (powtórzenie słów: waste, turn on, turn off, take out)
- Do dzieła!
Uczniowie otrzymali gotowe materiały: blok, kolorowe papiery, flamastry, nożyce, kleje. Ważne by niczego nie zabrakło i było kolorowo.
Czas na zrobienie plakatu to do 30 minut. Warto poświęcić ten czas, by dzieci mogły ze sobą porozmawiać, podyskutować i wymienić się poglądami. Każde z nich ma inne oczekiwania co do efektu końcowego, ale w efekcie potrafią znaleźć wspólne rozwiązanie.
Jestem z nich naprawdę dumna – rosną mali aktywiści w sprawie ochrony naszej planety!