Ta data zbliża się wielkimi krokami, więc z tej okazji wprowadziłam słownictwo związane z rodziną. Dzieci uwielbiają rozmawiać o rodzinie – ten temat jest im wyjątkowo bliski. Oto pomysły do zrealizowania zarówno w domu jak i w szkole.
Lekcja oparta jest na piosence “Baby Shark” SSS, ale oczywiście wzbogacona o zabawy ruchowe oraz plastyczne.
Pomysł na pracę plastyczną:
Rekina narysowałam sama, można tak zrobić ze wszystkimi zwierzątkami.
Pomysły na zabawy:
- Podnoszenie kart z odpowiednimi postaciami, gdy tylko zostaną wyśpiewane w czasie piosenki (ta osoba wstaje trzymając jednocześnie kartę w górze) poznane słowa to: baby, mummy, daddy, grandma, grandpa, hungry, faster, swim
- rekinki biegną do postaci, które usłyszą w piosence
- What’s missing? – to świetna zabawa, kiedy dzieci opanują już słownictwo z lekcji. Zamykają oczy, ja zabieram jedną kartę, a dzieci wołają po angielsku jakiego obrazka brakuje
- Shark, where is …? – kiedy dzieciaki zrobią swoje prace, nie będą chciały wypuścić ich z rąk – z tym trzeba się liczyć! Należy zaplanować aktywności tak, aby miały coś wspólnego ze zrobioną pracą. Rozmieściłam poznawane słownictwo w sali i zadawałam pytanie: Shark, where is mummy? Zadaniem dzieci było odnalezienie odpowiedniej karty.
- i zabawa, która sprawdza się w przedziale wiekowym 2-99. Pokazuję karty i nazywam je. Jeśli się pomylę, dzieci muszą wykonać uzgodnioną wcześniej czynność typu: turn around, jump, swim, fly,…