...
Przejdź do treści

Dziecko z dysleksją w szkole

Dlaczego dysleksję się “leczy”? Dlaczego “dysleksja” to problem? Dlaczego odbiera się prawo poznawania świata w sposób mało utarty i nie przyjęty za jeden z prawidłowych? Dlaczego…? Pracując z dziećmi dyslektycznymi muszę mieć się, nieustannie, na baczności. Zadają niezliczone ilości pytań i chcą mieć na nie odpowiedź natychmiast, a co najgorsze, mają często gotowe na nie… Czytaj dalej »Dziecko z dysleksją w szkole

The human knot

Jestem wielkim zwolennikiem nauki w ruchu. W tym miejscu muszę jednak zaznaczyć, że nie mówię “nie” tradycyjnym metodom. Ruch powoduje w dzieciach radość – uwalnia hormony szczęścia. Jeśli do tego dołożymy zadanie – tak ostatnio popularny “challenge” – zabawa murowana. Fajne w tej zabawie jest to, że możemy wykonać ją w dużych grupach, w pomieszczeniu lub podczas zajęć na świeżym powietrzu. Szczególnie polecam tę zabawę do grup, które trzeba trochę “rozkręcić” – klasy 4-8.

Czytaj dalej »The human knot

London city – must be there

Zawsze kochałam podróże. Zresztą – kto ich nie lubi. Nowe miejsca, nowe zapachy, doświadczenia smakowe, nowe możliwości. W swoim życiu odwiedziłam kilka stanów amerykańskich, kilka krajów europejskich, ale ulicami Londynu jechałam tylko raz – autobusem – w przeddzień zamachu terrorystycznego na stacji Wiktorii. Czuć było napiętą atmosferę, a ja bardzo chciałam wracać do domu. Zostawiłam za sobą Londyn, nie obracałam się – jechałam do domu. Nie wracałam tam przez ładnych parę lat. Nie dlatego, że nie chciałam – po prostu tak ułożyło się życie.

Czytaj dalej »London city – must be there

Kosmiczne podróże

Nadszedł dzień na poznanie planet w naszej galaktyce. Grupa zna już podstawowe słownictwo (księżyc, słońce, planeta, gwiazda, rakieta) dlatego warto zrobić kolejny krok.

Czytaj dalej »Kosmiczne podróże

Pasjans na lekcji

Uwielbiam zajęcia indywidualne. Choć nie zawsze tak było. Zazwyczaj wszystkie ćwiczenia podczas lekcji wymagały obecności drugiej osoby, w tym przypadku nauczyciela. Zadania mające na celu rozwój komunikacji zazwyczaj polegały na “przeprowadzaniu wywiadów” z nauczycielem, lub odpytywaniu ucznia ze słówek w dowolnej formie. Problemem był fakt obecności nauczyciela w celu weryfikacji poprawności wykonania ćwiczenia. Jednak zawsze pragnęłam, by uczeń wychodząc z mojej lekcji zabierał ze sobą nie tylko nowe umiejętności, ale przede wszystkim konkretne narzędzia do samodzielnej nauki.

Czytaj dalej »Pasjans na lekcji

Rock, scissors, paper!

Takie zajęcia to ja lubię. Pełne energii, wesołych wrzasków i pierwszorzędnej zabawy. Dzieci zawsze są chętne do współpracy, dlatego często to wykorzystuję na rzecz ćwiczenia umiejętności czytania oraz mówienia w ruchu.

Czytaj dalej »Rock, scissors, paper!

Praca z dyslektykiem – nauka nowych słów

Aby powiedzieć, że uczeń umie nowe słówka wymagam on niego umiejętności przetłumaczenia ich na język polski, z polskiego na angielski, odczytania na głos oraz zapisania ze słuchu. O ile te umiejętności przychodzą w sposób naturalny większości uczniom, osoby z dysleksją, każdą z tych umiejętności będą musiały przećwiczyć indywidualnie. Czytaj dalej »Praca z dyslektykiem – nauka nowych słów

Przed Dniem Babci i Dziadka

Ta data zbliża się wielkimi krokami, więc z tej okazji wprowadziłam słownictwo związane z rodziną. Dzieci uwielbiają rozmawiać o rodzinie – ten temat jest im wyjątkowo bliski. Oto pomysły do zrealizowania zarówno w domu jak i w szkole.

Czytaj dalej »Przed Dniem Babci i Dziadka

Charakterystyka dyslektyka

Ciężko jest być dyslektykiem. Ale twardszym orzechem do zgryzienia jest odnaleźć go w przeludnionej klasie, pomóc mu i uzyskać zadawalające efekty. Zadanie to może okazać się o tyle łatwiejsze, że w przeciętnej polskiej klasie znajdziemy średnio czterech dyslektyków.

Czytaj dalej »Charakterystyka dyslektyka
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.