Animals – rymowanka do dobrej zabawy

Dobra rymowanka jest jak dobrze przygotowana lekcja – ucząca, zabawna i angażująca. Często jednak w poszukiwaniu czegoś odpowiedniego do moich lekcji nie mogę znaleźć rymowanek, które byłyby łatwe do powtórzenia, a co za tym idzie – zrozumiałe i, przede wszystkim, były nowe dla dzieci. Być może wynika to z rzeczywistości, która nas otacza. Nasze współczesne… Czytaj dalej »Animals – rymowanka do dobrej zabawy

Czerwony pasek – dobro czy zło wcielone?

Nastał czas podsumowania roku szkolnego, a co za tym idzie, wyróżnień i nagród przyznawanych niektórym uczniom za ich szczególne osiągnięcia w nauce. Czerwony pasek na świadectwie, bo o nim tutaj mowa, budzi wiele emocji, momentami wręcz takie, które sięgają zenitu i przeradzają się w nagonkę na osoby, które go posiadają oraz ich rodziców.  Obecnie trudno… Czytaj dalej »Czerwony pasek – dobro czy zło wcielone?

Temat mocno wakacyjny, czyli motyle, pająki, muchy i… komary

Im więcej spędzam czasu z dziećmi na poznawaniu nowego słownictwa, tym więcej chcę się z nimi bawić. Dziecięcej potrzeby ruchu, radości, wygrywania nie da się nie zauważyć, więc można ją jedynie próbować zaspokoić. Stąd mój minimalizm w czasie lekcji. Drukowanie, laminowanie ograniczyłam do minimum, by nie tylko mieć swój czas dla siebie, ale by dzieci… Czytaj dalej »Temat mocno wakacyjny, czyli motyle, pająki, muchy i… komary

Poprawiać czy nie? Czyli rzecz o błędach uczniów z dysleksją w języku angielskim

Janek napisał piękne wypracowanie, był z niego naprawdę dumny. Oddał wypracowanie w terminie i z niecierpliwością czekał na informację zwrotną. Kiedy otrzymał tekst z powrotem podekscytowany zajrzał do zeszytu, by sprawdzić ocenę za swoją pracę. Niestety, jego oczom ukazał się las czerwonych kółeczek, podwójnych podkreśleń i innych niezrozumiałych szlaczków. Jego wzrok przykuły błędy, które popełnił: „ktury”,… Czytaj dalej »Poprawiać czy nie? Czyli rzecz o błędach uczniów z dysleksją w języku angielskim

Super gadżet na zajęcia z dziećmi w każdym wieku :)

Znacie to uczucie, kiedy odkryjecie, że właśnie wygraliście w totka? Nie? Ja również nie! Ale… ale myślę że to uczucie może być bliskie temu jak poczułam się na jednych z zajęć dla maluchów. Historia z jajkiem… Pewnej soboty udałam się w miłym towarzystwie moich córek, po kilka konkretnych zakupów, do sporego molocha zakupowego… Oczywiście, nie… Czytaj dalej »Super gadżet na zajęcia z dziećmi w każdym wieku 🙂

3 elementy, na które warto zwrócić uwagę w czasie nauki języka obcego dzieci z dysleksją

Dzieci z trudnościami w nauce przybywa. Jest to przede wszystkim żniwo zdalnego nauczania jak również obecności mediów w naszym życiu. Mniej czasu dzieci poświęcają na czytanie książek i ćwiczenie mózgu, a coraz więcej biernemu odbiorowi, który w efekcie rozleniwia mózg i powoduje mniejsze możliwości zapamiętywania, przechowywania i przetwarzania informacji. Zdarza się rownież, że dzieci w… Czytaj dalej »3 elementy, na które warto zwrócić uwagę w czasie nauki języka obcego dzieci z dysleksją

Some i any

Klasa czwarta jest dla większości uczniów klasą przełomową i trudną. Szczególnie jeśli chodzi o naukę języka angielskiego. W klasach nauczania wczesnoszkolnego rzadko stawiany jest nacisk na spontaniczne komponowanie zdań, ale tego właśnie wymaga się w klasie czwartej od pierwszych dni nauki. Dochodzi do tego mnóstwo zagadnień gramatycznych, które często są szczegółowe i z perspektywy ucznia… Czytaj dalej »Some i any

Dlaczego dzieci płaczą

Trafiają do mnie kolejne dzieci, które mają problemy z nauką języka angielskiego w szkole. Problem jest poważny, gdyż najczęściej są to dzieci z dysleksją, które czują się niezrozumiane przez nauczycieli i odepchnięte przez system. Pierwsze wrażenie Moje pierwsze spotkanie z uczniem, to przede wszystkiem szczera rozmowa. Wierzcie mi lub nie, ale kilka pytań wystarczy, by… Czytaj dalej »Dlaczego dzieci płaczą

Pielęgnujemy odwagę w mówieniu!

Dlaczego warto uczyć się języka obcego od najmłodszych lat? Kiedy dziecko jest małe z chęcią uczy się nowych słów w rodzimym języku. Nauka następuje poprzez naśladowanie najbliższych. Dziecko uczy się języka intuicyjne i nabywa go, by porozumieć się z bliskimi. Nie boi się, gdyż wszyscy cieszą się z pierwszych wypowiedzianych słów, nawet jeśli są one… Czytaj dalej »Pielęgnujemy odwagę w mówieniu!

SZKOLENIE: Jak uczyć języka angielskiego dzieci z dysleksją

Postanowiłam wziąć byka za rogi i zorganizować szkolenie, które ma na celu nauczyć rodziców i nauczycieli języka angielskiego jak uczyć i pomagać w nauce języka obcego dzieciom z dysleksją. Dysleksja to coraz bardziej „palący” temat, którego nie da się pominąć, szczególnie w dużych klasach. W chwili obecnej na jedną klasę przypada przynajmniej jedno dziecko z… Czytaj dalej »SZKOLENIE: Jak uczyć języka angielskiego dzieci z dysleksją

What do you have? Czyli metoda DRILLING w przedszkolu i to w całkiem sporych grupach

Uczę w przedszkolach od kilkunastu lat. Z początku było to bardzo trudne. Utrzymanie dyscypliny, utrzymanie stałego poziomu zainteresowania i jeszcze nauczenie słówek… dziś również nie jest łatwo, dzieci maja swój temperament i nie ma co się oszukiwać, swoje pomysły na spędzenie lekcji, ale już wiem, jak szybko osiągnąć swój cel. Zajęcia w grupie 5, 6-latków… Czytaj dalej »What do you have? Czyli metoda DRILLING w przedszkolu i to w całkiem sporych grupach