Przejdź do treści

My and your czyli dużo radości podczas nauki zaimków dzierżawczych w najmłodszych grupach

Ostatnio pod jednym z wpisów na tematy edukacyjne przeczytałam, że dziewczyny (nauczycielki) wykończone są przygotowaniami do zajęć, szczególnie w grupach przedszkolnych. Drukowanie, laminowanie, czytanie i szukanie, przygotowanie milionów gadżetów oraz nauka piosenek zabiera im tak dużo czasu, że czują się tym zmęczone i wykończone. O ile zgadzam się z ideą rzetelnego przygotowania się do pracy, to z wykańczaniem samego siebie już niekoniecznie.

Podsuwam Wam zatem lekcję, która robi się sama. Wyśpijcie się, zrelaksujcie, bo energia, uśmiech oraz spokój będą Wam najbardziej potrzebne!

Przygotuj: piórka 🪶

Na początku lekcji omawiamy części ciała. Tym razem nie zabrałam kart obrazkowych. Posłuży mi wierszyk:

My arms, my legs,

my ears, my chest,

my eyes, my nose,

my fingers, my toes.

Mówimy wierszyk coraz szybciej. Następnie dzieci dostają piórka. Mówimy „my toes” i dotykamy swoich palców u stóp, itd. Towarzyszą temu niesamowite emocje, szczególnie w młodszych grupach.

Następnie dzieci dobierają się w pary i dodajemy wyrażenie „your head”. Tutaj przygotujcie się na dużą dawkę śmiechu!

Następnie uczę dzieci słówek „right and left”. Pamiętaj aby stanąć do uczniów tyłem!

Do tego posłuży nam zabawa w kółeczku, którą możecie wykorzystać również do nauki samych części ciała.

Na przykład:

  • Right leg in! – i prawa noga do przodu.
  • Right leg out! – i lewa noga do tyłu

Następnie stań do dzieci tyłem i zaczynamy zabawę w ruchu!

One step left,

one step right,

shake your leg

and turn around!

Następnie podstawiacie kolejne części ciała (nose, head, hand, body). Dzieci z łatwością będą mówić ten wierszyk z Wami! Staram się mówić na tyle wolno, by uczniowie załapali słowa i udało im się mówić równo ze mną, ponieważ ćwiczenie odwagi w mówieniu to jedno z głównych założeń moich lekcji.

Poniżej znajdziecie pomysły jak można jeszcze urozmaicić zajęcia ucząc w nieco starszych grupach. Na przykład układanie buzi kolegi z zamkniętymi oczami, lub odrysowanie swoich części ciała na podłużnym kawałku papieru. Dzieci rysując to nie wiedziały po co. Tym większa była zabawa, gdy miały przebyć tą drogę, by „zdobyć” kolejne słówko.

Uwaga! Pomysły i rymowanki są wymyślane przeze mnie i stanowią własność intelektualną 🙂
Są również częścią autorskiego programu nauki angielskiego dla przedszkoli 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *